Aktualności

Udostępnij

Wycieczka do Kazimierza Dolnego

08.07.2022, 14:22:09

Dnia 7 lipca 2022 roku po raz pierwszy wybraliśmy się na wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Miasto to jest zaliczane do najbardziej urokliwych miejsc Polski ze względu na swoje położenie i wspaniałą architekturę.

Zwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc Zielonymi busami firmy El – Trans. Wycieczkę rozpoczęliśmy przejazdem wzdłuż Wisły podziwiając Spichlerze: Spichlerz Ulanowskich Mikołaja Przybyły, Spichlerz Feuersteina, Krzysztofa Przybyły, Spichlerz Bliźniaczy, Spichlerz „Pod Wianuszkami”, Spichlerz Hotel „Król Kazimierz”, Spichlerz „Pod Żurawiem”, Renesansowy Spichlerz Kobiałki.

W kolejnym etapie naszej wycieczki jadąc ulicami miasta podziwialiśmy piękne stare kamienice, między innymi przy ulicy Senatorskiej Kamienicę Celejowską, taras widokowy, Starą chatę, Żydowski cmentarz, czyli kirkut na skraju lasu, na niewielkim wzgórzu, przy ulicy Czerniawy. W drodze powrotnej spacerkiem przeszliśmy najpiękniejszym wąwozem lessowym w Kazimierzu Dolnym, Wąwozem Korzeniowym.

Następnie po krótkiej przerwie obiadowej udaliśmy się spacerkiem na Średniowieczny wybrukowany Rynek, otoczony kamienicami z trzech stron. Na środku, dolnej części Rynku podziwialiśmy piękną studnię krytą gontem z XIX wieku i przepiękne Kamienice Przybyłowskie (Mikołaja i Krzysztofa) oraz Kamienicę Gdańską. Naszą uwagę zwrócił również uroczy posąg Psa Werniksa, znajdujący się przy Rynku, dziś prawie każdy odwiedzający Kazimierz Dolny robi sobie z kundelkiem zdjęcie, przy okazji pocierając go po nosie na szczęście.

Kończąc naszą wycieczkę przy straganach na Rynku mieliśmy okazje kupić symbol Kazimierza Dolnego, którym jest drożdżowy rarytas, wypiekany w kształcie koguta, którego legendę opowiadała nam Pani przewodnik.

Wycieczka sprawiła nam dużo radości, poznaliśmy kolejne bardzo ciekawe miejsca w naszej okolicy, historię miasta i jego mieszkańców. Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom dzięki którym mogliśmy w sposób konstruktywny spędzić czas wolny w szczególności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sosnowicy.